Szeretnél jól teljesíteni, de kikapcsolódni is? Segítünk, hogy megismerd a neked való tanulási stílust, mert nem a magolás a legbiztosabb módszer, hiába a legelterjedtebb!
A négy tanulási stílus az aktivista, a gondolkodó, az elméleti ember és a pragmatista. A sokoldalú tanulók birtokolják leginkább azokat a tulajdonságokat, amelyek biztosítják, hogy az összes tanulási szakaszt (tapasztalás, megfigyelés, következtetés, cselekvés) jól kezeljék.
Az tanulás mechanizmusa összetett, pszichológusok és pszichiáterek számtalan kutatást végeztek a tanulási folyamat feltárására, azonban tudásunk e tárgyban még távolról sem teljes. Teszteld saját stílusodat!
Diákkorában bizonyára mindenki megtapasztalta, hogy néha könnyebben, máskor nehezebben megy a tanulás.Több tényezőtől is függ, milyen gyorsan sikerül elsajátítani a tananyagot. Mint szinte minden, a tanulás technikája is megtanulható.
Minden olyan ismeret megszerzése érdemes az erőfeszítésre, melyet fontosnak és hasznosnak érzünk. Minden szó amit megtanulunk, hasznunkra válik, még akkor is, ha csak később hasznosítjuk a gyakorlatban, feltéve, ha beleillik hosszú-távú céljaink elérésébe. Ekkor ugyanis érdemesnek találjuk a tanulást, motiváltak leszünk.
Az agy – a környezetből származó – információkat feldolgozó folyamatai meghatározzák azt a módot, ahogy az agy asszociációkat dolgoz ki, és emlékeket produkál. Az emlékezet három formája a legfontosabb érzékelési folyamatokon alapul: a vizuális, auditív és kinesztéziás.
Akkor vagy igazán eredményes tanuló, ha igyekszel minden típus eszközrendszerét használni! Mert minden típusú tanulás, másban az igazán eredményes! Ha ki akarod próbálni, milyen "más" típusúnak lenni, akkor bújj bele a másik bőrébe!
Tanulási tudatosság: Ez a legrövidebben úgy foglalható össze, hogy tudd mikor, mit és hogyan kérnek Tőled számon. Tudd, hogy milyen nehéz a tananyag, ami vár Rád, s hogy várhatóan mennyi idődbe telik majd elsajátítani. Olvasd el a cikkünket a tanulási tervezésről!
A tanulás, az ismeretek elsajátításának, az információk feldolgozásának összetett rendszere egyre inkább az általános érdeklődés középpontjába kerül. Ez nem véletlen, hiszen az „élethosszig tartó tanulás”, vagy a „kompetencia alapú oktatás és tanulás” már nemcsak a kutatók és a pedagógusok, hanem a szülők és a tanulók számára is ismert fogalmak. Egyre indokoltabbnak látszik a kérdés: vajon valóban létezik tanulási/tanítási módszer, amivel mindenki sikeres lehet?