Gondolati háttér

Néhány okos kérdés segítségével megtudhatja, mi motivál másokat egy döntés meghozásában. Megtudhatja, kinek mire van szüksége ahhoz, hogy elégedett legyen a munkájával, munkatársaival, vezetőivel és hogyan vezeti saját életét.

A LAB (Language and Behavior) profil használata teszi ezt lehetővé, amit Noam Chomsky és az NLP (Neuro-Lingvisztikus Programozás) kutatói fejlesztettek ki.  LAB (Language and Behavior) profil bizonyos tudattalan személyiségi mintákat (típusokat) azonosít. Néhány jól megtervezett kérdéssel, a válaszokban használt nyelvi szerkezet alapján, biztonsággal meghatározhatjuk, mi váltja ki és mi tartja fenn valakinek a motivációját munkájában. (pl.: személy- vagy folyamatorientált, célkitűző vagy problémaelkerülő stb.) 


Célok

  • A kommunikációs képességek drámai javítása.
  • Mások motiválásának megtanulása
  • Kölcsönös rokonszenv gyors kialakításának elsajátítása
  • Sikereink és kudarcaink okainak megismerése
  • Környezetünk elégedettségének növelése
  • Hatékony tárgyalási stílus elsajátítása
  • Az önismeret ezáltal az önértékelés növelése

Résztvevők
Vállalatok munkatársai, középvezetői, akik az I- es programot elvégezték  

Tematika

A kommunikációs stílusok és típusok (LAB: Language and Behavior Profile)
Honnan tudom, hogy kit mi, hogyan és miért motivál? (személyiségprofil vizsgálat)
A csatlakozás és a befolyásolás leggyorsabb módja
Varázsigék, kifejezések
A saját célok elérése, Mások cél-elérésének támogatása
Az ellenállás és az együttműködés jeleinek felismerése
Kommunikációs csapdák elkerülése (ítélkezés, minősítés stb.)
"Cumiztatási" gyakorlatok - sikeres kommunikációs stratégiák

Csoporton belüli kommunikáció
Visszahúzó, bántó --- támogató, simogató szavak  
A sikeres csoportműködés 7 szabálya
Hogyan érhetjük el a céljainkat a csoportban?
A konfliktusok megelőzése és kezelése (ízelítő)


Várható eredmények
A résztvevők megismerik saját személyiség profiljukat. Megértik a személyiségek különbözőségeinek működést és felhasználják a vezető-beosztott-munkatárs-családi kommunikáció fejlesztésében.
A munkatársak eredményesebben kapcsolódnak egymáshoz, „rejtett” tudásuk jobban megnyilvánul. A meetingek hatékonyabbá válnak, Megtanulják egymás erősségeire építeni a tárgyalásokat, motiválni, ösztönözni egymást.